درخواست فعالان و سازمان های حقوق بشری برای انتها جنگ یمن

به گزارش وبلاگ بازآفرینی، با ورود جنگ یمن به هفتمین سال خود بسیاری از شخصیت ها و فعالان یمنی خواهان سرانجام دادن به این جنگ شدند.

درخواست فعالان و سازمان های حقوق بشری برای انتها جنگ یمن

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بازآفرینی به نقل از سعودی لیکس، شخصیت های یمنی و حقوق بشری از عربستان سعودی خواستند تا جنگ علیه یمن را متوقف نموده و به غارتگری خود در این کشور رنج دیده و بحران زده سرانجام دهند.

بعضی از سازمان های حقوق بشری و همچنین سازمان اتحادیه زنان عرب یک ایستگاه اعتراضی در مقابل ساختمان کنسولگری انگلیس ترتیب دادند.

سومایا الرمیم فعال حقوق بشر خاطرنشان کرد: امروز سالگرد جنگ ناعادلانه علیه یمن است که ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان از زمان باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا شروع نموده و ما به عنوان مهاجران یمنی-آمریکایی مصاحبه ، تظاهرات و اعتراضات و هر آنچه را در توان داریم انجام داده ایم تا تمامی جهانیان جنایت های اعمال شده علیه ملت یمن را بشنوند.

وی در ادامه تاکید نمود که پس از شش سال کار سخت ، ما تصمیم گرفتیم که حمایت آمریکا از جنگ با یمن را متوقف کنیم و این تنها شروع ماجراست و ما تا زمانی که حاکمیت یمن به مردم خود برگردد ادامه خواهیم داد.

علی جوزف ، سازمان دهنده انجمن آکسفام آمریکا ، شرایط یمن را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت محاصره یمن باید در اسرع وقت متوقف گردد و مشتقات نفتی برای یاری فوری به بیمارستانها وارد شوند.

در ادامه بعضی از سازمان های حقوق بشری از انگلیس خواهان توقیف فروش تسلیحات به عربستان و تحت فشار قرار دادن آن برای برطرف محاصره زمینی ، دریایی و هوایی شدند.

علی حزام الهدیس فعال سیاسی از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تا جلوی تجاوزات علیه یمن را بگیرند ، محاصره را متوقف نمایند و همچنین رهبران کشورهای متجاوز را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

در سرانجام دکتر توکل کرمان، فعال یمنی، برنده جایزه نوبل صلح در بیانیه ای به مناسبت ششمین سالگرد جنگ یمن خواهان سرانجام دادن به مداخلات سعودی و اماراتی در یمن شد.

وی اضافه کرد: باید کنترل بنادر و فرودگاه های یمن از سوی عربستان و امارات که به پادگان های نظامی و بازداشتگاه هایی تبدیل شده اند و در آنها جنایات متعدد علیه مخالفان و فعالان یمنی انجام می گردد، سرانجام یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "درخواست فعالان و سازمان های حقوق بشری برای انتها جنگ یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست فعالان و سازمان های حقوق بشری برای انتها جنگ یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید