رونمایی از نسخه نو مزدا MX، 5

به گزارش وبلاگ بازآفرینی، پس از معرفی نسخه 990S از مدل MX-5 Miata در اکتبر سال جاری در ژاپن، مزدا دوباره سراغ این رودستر محبوب رفته و این بار نسخه ای سبکتر، با سیستم تعلیق اصلاح شده برای ثبات بیشتر را راه اندازی کرده تا 2022 Mazda MX-5 نام بگیرد.

رونمایی از نسخه نو مزدا MX، 5

به گزارش وبلاگ بازآفرینی، مزدا با حذف گیربکس اتوماتیک از دو سطح از سه سطح تریم MX-5 میاتا برای مدل 2022 نشان داد که تغییرات نو عمل گرایانه تر خواهد بود. این مسئله بزرگی است، زیرا معمولاً برای خودرو های نو عملکرد برعکس است. گیربکس شش سرعته اتوماتیک با شیفتر های پدال که قبلاً در تمام تریم ها موجود بود، اکنون فقط در مدل برتر گرند تورینگ که دارای رینگ های 17 اینچی نقره ای تیره و جایگاه های چرمی تراکوتا است موجود است. مدل های اسپرت و کلاب فقط می توانند به گیربکس شش سرعته دستی مجهز شوند.

مدل کلاب را می توان به پکیج Brembo BBS Recaro مجهز کرد که ترمز های Brembo، چرخ های 17 اینچی فورج BBS و جایگاه های Recaro گرم شونده را با قیمت 4500 دلار را شامل می شود. با این حال مهمترین تغییر برای نسخه نو، اتخاذ چیزی است که به عنوان کنترل شرایط حرکتی برای سیستم تعلیق شناخته می شود. سیستم نو دارای یک مکانیزم حمایت از چرخ است تا در هنگام پیچیدن با سرعت های بالا، نیروی ضد بالابر ایجاد کند تا چرخش بدنه را کاهش دهد. نکته جالب توجه دیگر این است که علی رغم اصلاحات اجرا شده در سیستم تعلیق خودروی نو، این امر حتی یک کیلوگرم نیز به وزن خودرو نیفزوده است.

مکانیزم نو به مقدار کافی هوشمند است تا شرایط چرخش را در زمان واقعی بر اساس اختلاف سرعت بین چرخ های چپ و راست در عقب تشخیص دهد. تأثیر آن بر اساس آن تفاوت به تدریج افزایش یا کاهش می یابد تا اثر تثبیت کننده شرایط طبیعی بدنه ایجاد شود. به عبارت دیگر، MX-5 در هنگام رانندگی معمولی دقیقاً همان حس قبلی را دارد، اما اگر آن را بیشتر تحت فشار قرار دهید، نسبت به مدل قبلی خود پایدارتر خواهد بود.

این خودرو از سبک ترین سطح تریم شروع به کار می کند که دارای چرخ های 16 اینچی RAYS است که در هر گوشه حدود 800 گرم (1.76 پوند) به وزن خودرو می کند. مزدا این خودرو را با دیسک های تهویه شده برمبو با کالیپر های چهار پیستونی که به رنگ مشکی با حروف آبی در اکسل جلو به همراه کالیپر های مشکی برای عقب به خاتمه رسیده، تزئین می کند. در داخل، تشک های مخصوص کف و تریم های مشکی آبی/پیانویی برای دریچه های هوا دارد. مزدا قیمت 2893000 ین (حدود 25300 دلار) را برای نسخه پایه در نظر گرفته است.

در جا های دیگر، JDM-spec MX-5 نسخه ای زیبا از Terracotta Selection برای مدل RF قیمت 3798300 ین (33300 دلار) دریافت می کند، در حالی که رنگ پلاتینیوم کوارتز متالیک به هر دو سبک بدنه اضافه شده است. علاوه بر این، رودستر اکنون با یک تاپ پارچه ای سرمه ای همراه با فضای داخلی چرمی مشکی با سقف آبی تیره به قیمت 3191100 ین (28000 دلار) عرضه می شود. در ژاپن، مزدا خودروی اسپرت دیفرانسیل عقب را با موتور 1.5 لیتری برای مدل استاندارد به فروش می رساند در حالی که RF واحد 2.0 لیتری را دریافت می کند. این رودستر با به روز رسانی ملایم از اواسط ژانویه در کشور ژاپن در دسترس خواهد بود و احتمالاً به مرور به بازار های دیگر نیز راه خواهد یافت.

تصاویر خودروی نو 2022 Mazda MX-5

منبع: motor1

ترجمه: مصطفی جرفی-وبلاگ بازآفرینی

منبع: فرارو

به "رونمایی از نسخه نو مزدا MX، 5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از نسخه نو مزدا MX، 5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید