سناتور جمهوریخواه آمریکا خواهان مقابله مؤثر با ایران شد

به گزارش وبلاگ بازآفرینی، یک سناتور جمهوریخواه آمریکا با ادعای اینکه ایران تنها چند روز با تحویل موشک و قایقهای تهاجمی به ونزوئلا فاصله دارد، از رئیس جمهور این کشور خواست تا به طور مؤثری با تهران مقابله کند.

سناتور جمهوریخواه آمریکا خواهان مقابله مؤثر با ایران شد

به گزارش وبلاگ بازآفرینی به نقل از خبرگزاری مهر، مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه در کنگره ایالات متحده روز شنبه (به وقت واشنگتن) در واکنش به عبور دو ناو جنگی ایران از اقیانوس اطلس که ادعا می گردد راهی ونزوئلا هستند، از دولت کنونی آمریکا خواست تا به طور مؤثری با تهران مقابله کند.

روبیو در یک پیغام توئیتری نوشت: بایدن نباید اجازه دهد که درماندگی (اش) برای نجات توافق هسته ای ایران وی را از رویارویی مؤثر با ایران بازدارد.

لازم به ذکر است ارتش ایران عبور این ناو های جنگی از اقیانوس اطلس را تأیید نموده است.

در پی گزارش رسانه ها، دولت ایالات متحده به سرعت نسبت به خرید احتمالی تجهیزات نظامی از ایران از سوی نیکلاس مادورو رئیس جمهور قانونی ونزوئلا ابراز نگرانی کرد.

نشریه پولیتیکو هم به نقل از مقامات ناشناس نوشت که دولت ایالات متحده در حال ترغیب کشور های آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا و کوبا به برگرداندن این کشتی هاست.

لازم به ذکر است، واشنگتن از سال ها پیش هم تهران و هم کاراکاس را به بهانه وجود رژیم های غیردموکراتیک که تهدیدکننده امنیت منطقه ای هستند، تحت شدیدترین فشار های مالی قرار داده است. تحریم های ایالات متحده علیه ونزوئلا بعلاوه شامل ممنوعیت بر فروش تسلیحات به این کشور آمریکای لاتین می گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "سناتور جمهوریخواه آمریکا خواهان مقابله مؤثر با ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور جمهوریخواه آمریکا خواهان مقابله مؤثر با ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید