نظارت بر الگوریتم شرکت های فناوری چینی بیشتر می گردد

به گزارش وبلاگ بازآفرینی به نقل از رویترز، چین تصمیم دارد نظارت خود بر الگوریتم های مورد استفاده در کسب و کار شرکت های فناوری را بیشتر کند. به همین دلیل پیش نویس قوانینی گسترده را تهیه نموده است.

نظارت بر الگوریتم شرکت های فناوری چینی بیشتر می گردد

سازمان فضای سایبری چین در بیانیه ای اعلام نمود شرکت ها باید از قواعد اخلاقی تجاری و اصول عدالت پیروی نمایند. بعلاوه آنها نباید مدل های الگوریتمی بسازند که کاربران را به صرف مبلغی کلان ترغیب می نماید.

قانون مذکور شامل موردی است که گزینه ای در اختیار کاربران قرار می دهد تا الگوریتم های پیشنهاد سرویس را خاموش نمایند.

به طور دقیق تر این موارد شامل الگوریتم هایی می گردد که شرکت های فناوری عظیم مانند بایت دنس و تنسنت برای توصیه ویدئوها و اپلیکیشن های محبوب به کاربران استفاده می نمایند.

سازمان فضای سایبری چین لایحه ای با 30 مورد را منتشر نموده است. این قوانین تازه مربوط به الگوریتم هایی است که توصیه محتوا و اپ ها در اینترنت را در بر می گیرد. به طور دقیق تر این موارد شامل الگوریتم هایی برای توصیه محتوا و سرویس به هر کاربر به طور شخصی سازی شده و بعلاوه رده بندی جستجو است.

بر اساس پیش نویس این قانون، مقامات چینی می توانند الگوریتم ها را آنالیز نمایند و در صورت رصد هرگونه مشکل خواهان اصلاح آن شوند.

لیو ونجی یکی از استادان حقوق در دانشگاه ارتباطات چین می گوید: قوانین مذکور، کامل ترین هنجارهای ارائه شده برای اصلاح الگوریتم های توصیه ای اینترنتی در چین هستند. این قوانین در واکنش به نگرانی های مختلف ارائه شده اند. هرچند الگوریتم ها به توسعه مالی یاری نموده اند اما چالش هایی هم به وجود آورده اند مانند تحلیل داده های کلان برای قیمت گذاری محصولات که به ضرر مصرف نماینده است.

این در حالی است که قبل از چین، آمریکا و اروپا هم قانونمندسازی الگوریتم های مورد استفاده شرکت های فناوری را هدف گرفته اند.

در این میان آمریکا هم از شرکت های فناوری خواسته الگوریتم هایشان را طوری دستکاری نمایند تا اخبار جعلی را از بین ببرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نظارت بر الگوریتم شرکت های فناوری چینی بیشتر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت بر الگوریتم شرکت های فناوری چینی بیشتر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید