پارک گوئل کجاست؟

به گزارش وبلاگ بازآفرینی، پارک گوئل

بارسلونا یکی از مهمترین شهرهای اسپانیاست که زیبایی ها و جاذبه های دیدنی اش آن را یکی از شلوغ ترین شهرهای اسپانیا نموده است. این شهر، دومین شهر بزرگ اسپانیاست و با تاریخ طولانی اش بناهای قدیمی زیادی دارد اما امروز قصد نداریم درباره کلیساها و یا کاخ های این شهرحرف بزنیم امروز سفری داریم به یکی از زیباترین پارک های این شهر: پارک گوئل، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

پارک گوئل کجاست؟

بر روی تپه کارمل در رشته کوه های کلسرولا (Collserola) پارک زیبای گوئل (Guell Park) واقع شده است و در آن نه فقط باغ هایی زیبا که ساختمان هایی رنگارنگ با معماری های خیره نماینده را هم می بینید. این پارک در بین سال های 1900 تا 1914 به دست معمار معروف آنتونی گائودی که از بزرگ ترین معماران دو قرن اخیر است ساخته شده و در سال 1926 به گردشگاهی برای مردم تبدیل شد. این پارک آنقدر مجذوب نماینده بود و آنقدر محبوب شد که در سال 1984 تحت آثار آنتونی گائودی در فهرست میراث فرهنگی دنیای یونسکو نهاده شد.

طراحی این پارک طوری است که با ورود به آن آرامش دلپذیری شما را فرا می گیرد. این پارک ورودی های زیادی دارد اما بدون شک زیباترین ورودی آن ورودی اصلی است، بناهایی که در ورودی پارک ساخته شده اند به همراه پشت بام های زیبایشان در تناسب و هارمونی کامل با باغ های و باغچه های پارک هستند. یکی از این ساختمان ها، موزه تاریخی شهر بارسلون است که می توانید از آن هم تماشا کنید. کمی جلوتر از ورودی، اژدهایی موزائیکی را در وسط راه پله ها می بینید که نمونه ای از آن را در پایین شهر در مغازه سوغاتی فروشی ها زیاد می بینید. از این راه پله ها وارد اتاقی عجیب و غریب با 86 ستون می شوید.

اما شاید یکی از زیباترین قسمت های پارک تراس اصلی آن باشد که نیمکت هایی دراز به شکل مار دریایی آن را احاطه نموده است. اگر در صبحی دل انگیز برای سرگرمی به این پارک بروید می توانید بر روی پیچ و خم های این نیمکت در کنار دیگر توریستان بنشینید و مدتی را استراحت کنید. گائودی برای طراحی این پارک ترکیبی از شعرهای کهن، عرفان های مذهبی و نقش های ملی کاتالان ها را به کار برده و پارکی خاص و منحصربفرد اسپانیایی را ساخته است.

در قسمت فضای سبز، باغ هایی با راه های پر پیچ و خم و پل هایی زیبا را می بینید پیشنهاد می کنیم برای بازدید از این قسمت باید وقت بیشتری بگذارید چون جزئیات مجذوب نماینده زیادی دارد.

برای رفتن به این پارک می توانید از مترو بهره ببرید البته ایستگاه مترو کمی تا ورودی پارک فاصله دارد. پارک گوئل دو قسمت مختلف دارد یکی منطقه تاریخی و دیگری قسمت باغ ها و فضای سبز که از سال 2013 برای بازدید از منطقه بناهای تاریخی باید ورودی پرداخت کنید ولی رفتن به باغ های پارک و خانه گائودی که در داخلش وسایلی با طراحی خودش واقع شده است مجانی است. این پارک از معروف ترین پارک های دنیا است و هر سال حدود 4 میلیون نفر از آن بازدید می نمایند که 86% آن ها توریست هستند پس قبل از رفتن به آن بلیط رزرو کنید.

منبع: en.wikipedia.org و barcelona.de

منبع: الی گشت

به "پارک گوئل کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک گوئل کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید