نماینده مجلس: علت قارچ سیاه تجویز کورتون و رمدسیور است

به گزارش وبلاگ بازآفرینی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واکسن برکت از سینوفارم بهتر جواب داده است، دلیل شیوع قارچ سیاه را تجویز کورتون و رمدیسیور دانست و گفت: متاسفانه پروتکل های درمانی به وسیله بعضی از پزشکان کامل اجرا نمی گردد و بدون تست برای بیماران کورتون و رمدسیور تجوز می گردد.

نماینده مجلس: علت قارچ سیاه تجویز کورتون و رمدسیور است

به گزارش ایلنا، همایون سامه یح نجف آبادی نماینده مجلس یازدهم، درباره اینکه تست آنتی بادی واکسن سینوفارم نشان می دهد که ایمنی ایجاد شده این واکسن کم است، گفت: برای ما موثق است که چین از واکسن سینوفارم استفاده می نماید و مردمش مقاومت قابل قبولی هم پیدا نموده اند، به نحوی که از تمام جهان راحت تر زندگی می نمایند؛ اما چیزی که وجود دارد این است که از واکسن سینوفارم دو نوع وجود دارد، یک نوع ساخت ووهان و دیگری ساخت پکن است و طبیعتا آن چیزی که در پکن ساخته می گردد نوع خیلی بهتری است. اکنون باید ببینیم چیزی که وارد ایران شده است از کدام نوع است.

وی توضیح داد: مساله ای که باید بدانیم این است که به خاطر همکاری دولت چین با ایران سینوفارم تنها واکسنی است که به میزان خیلی زیادی در اختیار ایران قرار داده شده است و نباید آن را پس بزنیم و بخواهیم در خصوص آن حاشیه سازی زیادی انجام دهیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در خصوص اینکه کدام نوع واکسن سینوفارم وارد ایران می گردد، اظهار بی اطلاعی کرد و درباره واردات واکسن های معتبر دیگر بیان داشت: یک مثال راحت تر بزنم اینکه مطمئنم واکسن برکت خیلی موثرتر از واکسن سینوفارم است. واکسن برکت در پیک بسیار شدیدی که در سیستان و بلوچستان امتحان و این پیک به وسیله همین واکسن مهار شد. بعلاوه در مدتی که واکسن تزریق شد، تعداد فوتی ها به صفر رسید. این از آثار برکت است، اما متاسفانه خود واکسن برکت هم فراوری خیلی کمی دارد.

وی درباره اینکه چرا از کوواکس و دیگر واکسن ها واردات صورت نمی گیرد، گفت: آگاه هستم بر خلاف آن چیزی که کشور های غربی ادعا می نمایند، خرید واکسن از اروپا به راحتی انجام نمی گردد. حرف هایی زده و قول هایی داده می گردد، اما متاسفانه عملی نمی شوند و ورود واکسن از اروپا به سختی انجام می گردد؛ اما واکسن چینی به راحتی به دست ایرانی ها می رسد.

نماینده مجلس یازدهم درباره اینکه اگر واکسن برکت نتیجه خوبی داشت، چرا فراوری آن کاهش پیدا کرد، اظهار داشت: قولی که مسئولین شرکت برکت دادند این بود که از اول مهرماه ماهی 13 میلیون دوز فراوری دارند، اما عملی نشده است و بهتر است با مسئولین آن صحبت کنید و دلیل را از خودشان بپرسید.

وی درباره کمبود دارو های بیماری قارچ سیاه با بیان اینکه پیگیری نموده و با سازمان غذا و دارو صحبت انجام داده است، گفت: داروی مختص این بیماری در اختیار بیمارستان های دولتی هست. هر بیمارستانی که واکسن یا آمفوتریسین بی را در اختیار ندارد می تواند با اداره کل تماس بگیرد و دارو را تحویل بگیرد. سهمیه بیمارستان دولتی تامین است و به دست مردم می رسد. اما موضوع مهم تر این است که تعداد خیلی زیادی از داروی قارچ سیاه سفارش داده شده است و خیلی سریع هم وارد ایران خواهد شد.

سامه یح نجف آبادی درباره اینکه گفته می گردد داروی آمفوتریسین بی کمیاب شده است، تاکید: بعضی مواقع خود بیمارستان ها اهمال کاری می نمایند و دارو را به علل مختلف دریافت نمی نمایند، اما داروخانه های بیمارستان های دولتی دارو را دارند.

وی درباره شیوع قارچ سیاه با بیان اینکه همواره دفاع می کنیم، اما بعضی اوقات باید واقعیت ها را هم بگوییم؛ گفت: متاسفانه پروتکل های درمانی به وسیله بعضی از پزشکان کامل اجرا نمی گردد. زمانی بیمار باید کورتون تراپی بگردد که وضعیتش به صورت جدی بحرانی باشد، اما متاسفانه در دوران پیک کرونا تجویز رمدیسیور و کورتون تراپی یک موضوع شایع شده بود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: در این ایام بعضی بدون تست ریه، برای بیمار رمدیسیور تجویز و از سوی دیگر هم کورتون تراپی انجام می دادند متاسفانه عدم رعایت پروتکل های درمانی برای مریض ها منجر به ایجاد قارچ سیاه شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا دلیل فوت بیماران قارچ سیاه در گواهی فوت آن ها ذکر نمی گردد و عناوین دیگری نوشته می گردد، با بیان اینکه می خواهند مشکل و تجویز خود را پوشش دهند که تعیین نباشد چه بوده است، گفت: بعلاوه برای این ذکر نمی نمایند که برای پزشک و بیمارستان مسئله ای پیش نیاید.

وی درباره اینکه چرا نظارتی انجام نمی گردد، گفت: پروتکل ها داده می گردد، مسئولان وزارتخانه می گویند پروتکل ها ابلاغ شده است، اما پزشک این دارو ها را تجویز می نماید و وقتی به مسئله می رسیم که کار از کار گذشته و مشکل خیلی شدید شده است. در بحران شدید کرونا هم تعداد بیماران زیاد، هرج و مرج شدید و مسائل و درگیری ها زیاد بود و به تبع آن نظارت کاهش پیدا نموده بود.

منبع: فرارو

به "نماینده مجلس: علت قارچ سیاه تجویز کورتون و رمدسیور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مجلس: علت قارچ سیاه تجویز کورتون و رمدسیور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید