ژاپن گوجه فرنگی حاصل از ویرایش ژنوم را فراوری کرد

به گزارش وبلاگ بازآفرینی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، ژاپن فروش گوجه فرنگی High-GABA حاصل از ویرایش ژنوم را شروع نموده است. این محصول با استفاده از فناوری ویرایش ژن CRISPR-Cas9 توسعه داده شد.

ژاپن گوجه فرنگی حاصل از ویرایش ژنوم را فراوری کرد

گوجه فرنگی High-GABA حاوی سطوح بالایی از گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) است. گاما آمینوبوتیریک اسید، یک آمینو اسید است که به آرامش و کاهش فشار خون یاری می نماید.

این گوجه فرنگی با ویرایش ژنوم بالا با همکاری دانشگاه تسوکوبا توسعه یافت و در ماه مه 2021 در بسته هایی برای باغبان ها عرضه شد و مورد استقبال مثبت مصرف کنندگان خانگی نهاده شد.

به گفته Shimpei Takeshita ، رئیس Sanatech Seed و مدیر ارشد نوآوری Pioneer EcoScience ، گوجه فرنگی High-GABA، حاوی چهار تا پنج برابر GABA بیشتر از یک گوجه فرنگی معمولی است.

استفاده از فناوری های نوین مانند فراوری و مصرف محصولات تراریخته، محصولات حاصل از ویرایش ژنومی فرایند رو به رشدی در کشورهای پیشرفته دارد. امید می رود در کشور ما هم موانع موجود در فراوری ملی محصولات تراریخته برداشته گردد و کشورمان به صندلی واقعی در فراوری و انتقال دانش این فناوری در منطقه دست یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ژاپن گوجه فرنگی حاصل از ویرایش ژنوم را فراوری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن گوجه فرنگی حاصل از ویرایش ژنوم را فراوری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید