آسم و خوددرمانی آن به وسیله مدیتیشن

به گزارش وبلاگ بازآفرینی، بیماری آسم ، شامل اختلال در دستگاه تنفسی همراه با سرفه می باشد که به دلیل وجود مانع یا گرفتگی در راه لوله های کوچک تنفسی ایجاد می گردد . این مانع ، یا به دلیل آماس و تورم پرده های ظریف مربوط به این لوله های تنفسی و یا به دلیل انقباض عضلات ظریف اطراف لوله های تنفسی و یا در اثر مسدود شدن لوله های تنفسی می

آسم و خوددرمانی آن به وسیله مدیتیشن

آسم و خوددرمانی آن به وسیله مدیتیشن

نویسنده : ماری یحیوی

بیماری آسم ، شامل اختلال در دستگاه تنفسی همراه با سرفه می باشد که به علت وجود مانع یا گرفتگی در راه لوله های کوچک تنفسی ایجاد می شود . این مانع ، یا به علت آماس و تورم پرده های ظریف مربوط به این لوله های تنفسی و یا به علت انقباض عضلات ظریف اطراف لوله های تنفسی و یا در اثر مسدود شدن لوله های تنفسی می باشد . در نتیجه ریه ها متورم می گردند ، تنفس به شکل فزاینده ای به سختی اجرا شده و سینه آغاز به آماس می نماید . بدین ترتیب تنفس بیمار ، صدادار شده و عضلات گردن و سیاهرگ ها هم به علت فشار و تقلاء ، ورم می نماید . در بیشتر موارد به علت فشار و سنگینی تنفس ، دراز کشیدن در بستر امکان پذیر نمی شود .

به طور معمول آسم و آلرژی ، با هم همراه هستند اما وجود آلرژی ، برای بیماری آسم ، ضروری نیست . بیماری آسم دارای علائمی از قبیل خس خس سینه ، سرفه های شدید ، تنفس کوتاه و یا تنگی نفس است و در پیش تر موارد ، اختلال و مشکل در مجاری تنفسی ، به تناوب دیده می شود .

آسم هایی که در اثر آلرژی به وجود می آیند ، می توانند در اثر همان عوامل ایجاد آلرژی ، به وجود آمده باشند ، از قبیل گرده ی گل ، حشرات ، وسایل آرایشی ، پَر ، رنگ ، عطر ، مواد شیمیایی ، گرد و غبار ، کپک ها ، قارچ ها ، شوینده ها، آلاینده های محیطی، حشره کش ها و ...

درمان :

ـ دارو درمانی :در بعضی مواد کمیاب ، برای برطرف حمله ی آسم ، ممکن است نیاز به دارو و درمان باشد اما به طور معمول می توان از تمرینات ورزشی ، تمرینات تنفسی ، خارج کردن هوا از ریه ها ، فشار ساده و متناوب تنفسی و تنفس های شکمی هم بسیار سود جست .

ـ شنا و پیاده روی برای افرادی که دچار آسم هستند ، بسیار مفید است .

ـ خوردن شیر مادر در دوران نوزادی ، به عدم بروز انواع آلرژی ها و آسم ، بسیار یاری می نماید .

آسم یک بیماری لاعلاج نیست ، بلکه نوعی حساسیت و آلرژی ست که قابل کنترل می باشد اما علاج دائمی ندارد . همان گونه که می دانیم ، انواع آلرژی ها و آسم به علت استرس ها و فشارهای عصبی و به طور معمول در محیط های پر فشار بروز می نماید ، بنابراین با قرار گرفتن در شرایط پر استرس و یا محیط های عصبی ، باز خواهد گشت .

حملات آسم ممکن است در موارد زیر آغاز شود :

آشفتگی های عصبی ، اضطراب و هیجان ، عفونت یا بیماری های تنفسی ، تماس با موادی که باعث واکنش های آلرژیک شوند و ...

مسائل دیگری هم در آسم جلب توجه می نمایند مانند :

ناراحتی ها و رنج های فکری ، روحی و روانی ، خستگی ، از دست دادن

نیروی ابتکار ، جرأت و جسارت و شهامت ، اعتماد و اطمینان

به هنگام حملات آسم ، لایه ی داخلی مجاری نایژه ، متورم شده و لوله های عبور هوا و ریه ها ، به طور ناگهانی منقبض و تنگ می گردند .

درون ریه ها ، لایه ی ضخیمی از مواد مخاطی تشکیل می شود . بازدم و یا خروج هوا از ریه ها ، با مانع روبرو شده و باعث نفس نفس زدن یا نفس های کوتاه می شود .

این بیماری می تواند مانعی جدی در رشد بچه ها شود .عدم توانایی کودک برای شرکت در فعالیت های مدرسه ، ممکن است باعث بروز صدمات روحی و روانی و در نتیجه مسائل رفتاری در او شود .

ریشه ی روانی بیماری های تنفسی و آسم :

در کل ، ریشه ی روانی ناراحتی های تنفسی ، قائل نبودن حق زندگی و نفس کشیدن برای خود می باشد .مانند :به علت کارهایی که نموده ام ، خدای درون ، مرا تنبیه می نماید ، زندگی به دل من پیش نمی رود و من از فرایند آن ناخشنودم و ...

ـ ریشه ی روانی آسم ، می تواند صحبت در دل نگاه داشته شده ، احساس اینکه برای خود نمی توان نفس کشید (مزاحم زیاد داشتن) ، احساس خفگی ، گریه ی سرکوب شده و ... باشد .

ـ ریشه روانی آسم در بچه ها ، ترس از زندگی می باشد .

درمان به وسیله مدیتیشن :

برای درمان آسم می توان مدیتیشن روزانه را 2 یا 3 بار در روز به مدت 15 تا 20 دقیقه برای آزادسازی انرژی شفای درون انجام داد . با انجام مدیتیشن ، درمان در تمامی ابعاد جسمی ، فکری ، فکری ، عاطفی ، احساسی ، روحی و روانی و حتی معنوی ، خود به خود اتفاق می افتد و نه تنها بدن بلکه فکر ، فکر ، احساس و روح و روان هم به نوعی واکسینه و ویتامینه می گردند تا مسائل بیرونی نتوانند برای مان مسئله ای ایجاد نمایند . با مدیتیشن روزانه ، تمامی چاکراها ، خود به خود درمان شده و متعادل می گردند .

درمان های دیگر :

ـ استفاده از سنگ کهربا ، رنگ نارنجی ، املاح کلسیم ، ویتامین ها ، ب کمپلکس و گیاهان شامل اوکالیپتوس ، چوب صندل ، سرو کوهی و چوب سدر به شکل بخور یا عود .

ـ مغناطیس درمانی : شما می توانید با قرار دادن قطب شمالی آهن ربا روی ناحیه ی سینه ، بیماری نفس را درمان کنید . حتی وقتی که دچار حملات آسم نمی شوید هم درمان را ادامه دهید . باید از کف جفت آهن ربای قدرتمند زیر کف دست به مدت 10 دقیقه در صبح و عصر استفاده شود . قطب شمال ، باید زیر کف دست راست و قطب جنوب ، زیر کف دست چپ باشد . این درمان را با استفاده از دست بندهای مغناطیسی هم می توان انجام داد .

منبع: مجله ی شادکامی و موفقیت شماره ی 66

منبع: راسخون

به "آسم و خوددرمانی آن به وسیله مدیتیشن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسم و خوددرمانی آن به وسیله مدیتیشن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید