راه اندازی کارخانه های تازه نیمه هادی برای مقابله با بحران تراشه

به گزارش وبلاگ بازآفرینی، الون ماسک مدیرعامل شرکت تسلا روز آدینه گفت با راه اندازی کارخانه های نو نیمه هادی، بحران جهانی تراشه رفع شده و صنعت خودروسازی شرایط بهتری پیدا می نماید.

راه اندازی کارخانه های تازه نیمه هادی برای مقابله با بحران تراشه

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ بازآفرینی به نقل از رویترز، در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی گسترده کارخانه های فراوری تراشه، بسیاری از شرکت های سازنده خودرو با کمبود تراشه و نیمه هادی روبرو شده و فرایند فراوری آنها مختل شد. از همین رو کوشش هایی برای حل این مشکل شروع شده و الون ماسک می گوید سال جاری برای غلبه بر این چالش اقداماتی صورت گرفته است.

وی افزوده است: کمبود جهانی تراشه که سال جاری صنعت خودرو را تحت تاثیر قرار داده، ماهیتی کوتاه مدت دارد. ماسک در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه فکر می نماید کمبود جهانی تراشه چه مدتی طول می کشد گفت: فکر می کنم این مشکل در کوتاه مدت رفع می گردد.

ماسک که در نشستی مشترک با روسای چند شرکت خودروسازی ایتالیایی شرکت نموده بود، گفت: تعداد زیادی کارخانه فراوری تراشه در حال ساخت هستند و فکر می کنم ما ظرفیت خوبی برای فراوری تراشه تا سال آینده خواهیم داشت. در ماه های اخیر شخص جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم برای افزایش ظرفیت فراوری تراشه در ایالات متحده با شرکت های سخت افزاری این کشور وارد مذاکره شده است.

پ

منبع: خبرگزاری فارس

به "راه اندازی کارخانه های تازه نیمه هادی برای مقابله با بحران تراشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی کارخانه های تازه نیمه هادی برای مقابله با بحران تراشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید