مکان های خطرناک جهان را بهتر بشناسیم

به گزارش وبلاگ بازآفرینی، خطرناک ترین مکان های دنیای ما کدامند؟ چه چیزی باعث شده است تا این نقاط از کره زمین ما، تبدیل به چنین جاهای خطرناکی شوند؟ برای دانستن این سوال ها، در خبرنگاران همراه ما باشید.

مکان های خطرناک جهان را بهتر بشناسیم

اصلا نمی خواهیم در این مقاله شما را بترسانیم یا به نوعی زیاده روی و اغراق کنیم، اما مکان هایی در این کره خاکی وجود دارند که گویی می خواهند سر به تن انسان ها نباشد. برخی اوقات زیباترین مکان ها می توانند به طرز شگفت آوری خطرناک و کشنده باشند و این مهم ترین خصوصیت مکان هایی است که می خواهیم به شما معرفی کنیم. حال، به اتفاق نگاهی به این مکان های عجیب می اندازیم.

دره مرگ، کالیفرنیا، آمریکا

دره مرگ که در ایالت کالیفرنیا آمریکا واقع شده است، لقب دیگری به اسم کوره زمین نیز دارد. بیشترین دمایی که در این مکان به ثبت رسیده است 134 درجه فارنهایت (در حدود 57 درجه سانتی گراد) است. هرچند که این رقم در استان خوزستان و برای مردم عزیز آن منطقه رقمی آشنا است.

در هر حال، گفته می گردد که اگر شما در این مکان 14 ساعت بدون آب سر کنید، مرگ رویدادی قطعی است. اگر به دنبال مکانی مشابه، با خطر مرگ کمتری هستید، به منطقه فونیکس در آریزونا در تابستان سری بزنید.

بیابان داناکیل، کشور اریتره

این بیابان که در عمق 100 متری از سطح دریا قرار گرفته است، بسیار زیبا و در عین حال جهنمی است و می توان حفره های آتشفشانی را دید که گازهای سمی را با شدت به هوا پخش می نمایند. حقیقت این است که شما نمی توانید به تنهایی به دیدن این مکان بروید و حتما باید راهنما همراه شما باشد. حتی اگر هم توانستید، نروید!

جزیره مارها، برزیل

مطمئنا افراد کمی هستند که دلشان بخواهد به مکانی بروند که نامش جزیره مارها است. اگر در ذهن خود این جزیره را دست کم می گیرید، باید بدانید که این جزیره در برزیل به عنوان خطرناک ترین نقطه بر روی زمین شناخته شده است. دلیل آن هم این است که انبوه بزرگی از مارهای سمی سرتاسر این جزیره را پوشانده اند.

اگر بخواهیم علمی تر صحبت کنیم، به ازای هر متر مربع، 5 مار وجود دارند! در هر صورت، شما قانونا حق ورود به این جزیره را ندارید. مگر از آن دسته ماجراجوهایی هستید که قصد رفتن به زندان را دارند. هرچند کسی که پا به این جزیره بگذارد، احتمال برگشتنش چیزی در حدود صفر است.

کوه تور، نوناووت، کانادا

این کوه 1250 متر پهنا دارد و شیب آن 105 درجه است. رفتن به این کوه هیچ مانعی ندارد اما اگر خدایی نکرده پای کسی در اینجا بلغزد، خاتمه خوشایندی انتظارش را نمی کشد.

دریاچه نترون، تانزانیا

این دریاچه که در کشور تانزانیا واقع شده است، به شدت خیره نماینده و زیبا است. اما ماجرا اینجا است که سراسر این دریاچه از پوسته نمک های قلیایی است. در واقع، تمام موجودات زنده ای که به صورت عمدی و سهوی با آن تماس پیدا نمایند، درجا جان می بازند.

بسیاری از مواقع، خفاش ها یا پرندگان به قصد یک تن به آب زدن به سمت آن شیرجه می زنند و اتفاقی که بعد برایشان می افتد، قابل پیش بینی است.

اویمیاکُن، روسیه

این شهر که در گوشه ای از سیبری در روسیه بنا شده است، سردترین نقطه بر روی زمین لقب گرفته است. در طول زمستان، برای 21 ساعت از 24 ساعت شبانه روز، هوا تاریک است و دمای آن به زیر 58 درجه فارنهایت (15 درجه سانتی گراد) می رسد. اگر قرار بود در این مکان زندگی کنیم، باید به طور مداوم گوشت یخ زده مصرف می کردیم.

در سال 1933 میلادی، دمای این شهر به 90 درجه فارنهایت (32 درجه سانتی گراد) به زیر صفر رسید. سرمای این منطقه کشنده است و با این حال، نزدیک به 500 نفر در این شهر زندگی می نمایند.

پارک ملی یلواستون، ایالت وایومینگ، آمریکا

زیبایی این پارک ملی نفس گیر است اما در عین حال منزلگاه حفره هایی است که آب جوش به هوا پرتاب می نمایند و حوضچه هایی از هیدروکلریک اسید را در خود جای داده است. اکثر مناطق این پارک بی خطر است. اما اگر به سر کسی بزند و بخواهد از راستا امن و مشخص شده خارج شده و به جاهایی که مجاز به رفتن نیست برود، به قطع یقین این پارک روی دیگر خودش را نشان خواهد داد.

در سال 2016 میلادی یک مرد به دلیل افتادن در همین حوضچه های اسیدی جان خودش را ازدست داد. در واقع ذوب شد! بنابراین اگر زمانی قصد به آمریکا سفر کردید و قصد دیدن از این پارک ملی زیبا را داشتید، لطفا از راستا مشخص و امن آن عبور کنید.

منبع: کجارو / fodors.com

به "مکان های خطرناک جهان را بهتر بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های خطرناک جهان را بهتر بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید