4 پیشنهاد مربی ذهن مشهور جهان برای ورزش ذهن و پرورش حافظه

به گزارش وبلاگ بازآفرینی، به اعتقاد جیم کوویک کارشناس معروف بهبود و بهینه سازی حافظه، در دنیای تجاری دو کلمه بسیار پر هزینه وجود دارد: من فراموش کردم (I forgot).

4 پیشنهاد مربی ذهن مشهور جهان برای ورزش ذهن و پرورش حافظه

این کارشناس روز پنج شنبه در شهر نیویورک به مناسبت انتشار کتاب بعدی خود به نام Limitless سخنرانی داشت و درباره مهارت های شبکه سازی و به حداکثر رساندن بهره وری برای حاضرین صحبت کرد.

کوویک خودش را یک brain coach می داند که مشتریان بسیار معروفی مانند ویل اسمیت بازیگر و رهبران شرکت های گوگل و نایک داشته است. او اعتقاد دارد پتانسیل ذهنی انسان نامحدود است و کلید رهاسازی این قدرت ذاتی، تمرین و ورزش دادن آن است.

این مربی حافظه برای درک بهتر موضوع یک مثال می زند و می گوید همان طور که برای پرورش اندام خود تمرین و ورزش می کنید؛ باید برای پرورش حافظه نیز مشغول تمرین آن باشید.

کوویک چهار توصیه ساده و برتر برای تقویت حافظه دارد:

1- مغز خود را آموزش دهید

اگر مغز خود را یکی از اندام های خود نمی دانید که باید پرورش داده گردد؛ حداقل مغز خود را همانند یک فنجان قهوه تصور کنید که هر لحظه در حال سرریز شدن است. ما احتیاج به دفع دیجیتال داریم و باید مغزی با قدمت 200 هزار ساله را کمی از فناوری دور کنیم.

پیشنهاد می گردد هفته ای حداقل 30 دقیقه یک زمان whitespace بدون فناوری را تقدیم کاری خود قرار دهید. تمام اعلان های گوشی را خاموش کنید و از اینترنت خارج شوید. به خاطر بیاورید فردی که روزانه با او تماس می گیرید؛ چه شماره تلفنی دارد.

کوویک می گوید حتی این کار کوچک می تواند باعث تقویت حافظه شما گردد و به پردازش، به خاطرسپاری بیشتر اطلاعات یاری کند. کوویک استدلال می نماید: شما چقدر می توانید کسب درآمد داشته باشید؟ به میزان چیزی که می توانید یاد بگیرید بستگی دارد!

2- غذای مغز را در رژیم روزانه خود قرار دهید

کوویک در کتاب limitless foods به خوراکی ها و نوشیدنی های مقوی برای مغز اشاره نموده است: آووکادو، زغال اخته، بروکلی، سبزیجات و برگ های سبز، گردو، روغن نارگیل، تخم مرغ، زردچوبه، ماهی قزل آلا و شکلات تلخ.

هر فردی برای تقویت مغز و حافظه خود باید در رژیم غذایی روزانه خود این مواد را به صورت دوره ای داشته باشد. کوویک برای افرادی که غذای حافظه را فراموش می نمایند هم یک تمرین و تکنیک مغزی پیشنهاد داده است. این تمرین PIE نام دارد و شامل سه مرحله است:

مکانی که در آن چیزی قرار دادید را تجسم کنید (P).

تصویری در ذهن خود بسازید که شامل این مکان باشد (I).

آن ها را با هم ادغام کنید (E).

بهترین زبان آموزان بچه ها هستند چون تصاویری انتزاعی از مکان ها و اجسام در ذهن می سازند. شما هم برای فراموش نکردن بعضی مواد مغذی می توانید تصاویر و مکان هایی انتزاعی در ذهن تجسم و بعد با هم ترکیب کنید. هیچ عیبی ندارد در این زمینه بازیگوش و بی محابا باشید.

3- مسائل خود را در خواب حل کنید

یکی دیگر از هک های مغزی، طرح یک مسئله و مشکل پیش از خواب و حل آن در هنگام خواب است. مثلا، وقتی زنگ بیدارباش ساعت یا گوشی خود را تنظیم می کنید؛ کوشش کنید زودتر از اینکه آغاز به زنگ زدن کند؛ بیدار شده و آن را خاموش کنید.

پیش از خوابیدن، برای مغز خود یک مشکل انتخاب کنید و ببینید وقتی از خواب بیدار می شوید؛ آن را انجام داید یا خیر. حتما قلم و کاغذ در کنار خود قرار داده تا اگر آن را حل کردید؛ یادداشت برداری کنید و فردا صبح به یادتان بیاید. این تمرین بخشی از بهبود و تقویت حافظه است.

4- نجواهای درونی منفی را سرکوب کنید

کوویک در کتاب خود برای کاهش استرس و اضطراب، راه کارهایی مانند مدیتیشن و تنفس های عمیق و تمیز را توصیه می نماید. براساس یک مطالعه اجرا شده American Academy of Nuerology در سال 2018، استرس های مزمن می توانند مغز انسان را کوچک تر نمایند.

کوویک برای فرار از استرس ها پیشنهاد می نماید ANTها یا Automatic Negative Thoughts (افکار منفی که به صورت تصادفی یا اتوماتیک سراغ ذهن می آیند) را جدی گرفته و در مبارزه با آن ها پافشاری کنید. عضو گروه های مثبت اندیشی شوید تا نگرش های منفی شما را کاهش دهند.

منبع

منبع: یک پزشک

به "4 پیشنهاد مربی ذهن مشهور جهان برای ورزش ذهن و پرورش حافظه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 پیشنهاد مربی ذهن مشهور جهان برای ورزش ذهن و پرورش حافظه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید