معماری و عمران

ارگ انار قلعه ای تاریخی در کرمان

ارگ انار بنایی تاریخی در شهرستان اناربنای تاریخی در شهرستان انار کرمان وجود دارد که قدمت آن به دوران پیش از اسلام باز می شود. ارگ انار در کرمان که یکی از بناهای تاریخی شهرستان انار به شمار میرود، در لیست آثار ثبتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران نهاده...

29 فروردین 1401

در سرخ ترین روستای ایران چه می گذرد؟

ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای بدست رسیده، این پرسش مطرح می شود که در سرخ ترین روستای ایران چه می گذرد؟

12 اسفند 1400

مراتب ثبت ملی 9 اثر فرهنگی تاریخی لرستان ابلاغ شد

وزیر میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی در نامه های جداگانه به استاندار #لرستان مراتب ثبت ملی 9 اثر فرهنگی تاریخی را ابلاغ کرد.

8 اسفند 1400

پارک گوئل کجاست؟

پارک گوئلبارسلونا یکی از مهمترین شهرهای اسپانیاست که زیبایی ها و جاذبه های دیدنی اش آن را یکی از شلوغ ترین شهرهای اسپانیا نموده است. این شهر، دومین شهر بزرگ اسپانیاست و با تاریخ طولانی اش بناهای قدیمی زیادی دارد اما امروز قصد نداریم درباره کلیساها و...

6 اسفند 1400

نجات محوطه باستانی وستمین از تخریب

کاوش های باستانی گورستان دوره اسلامی و جنگجویان اشکانی در وستمین به فصل سوم رسید و محوطه باستانی را از تیغ بلدوزها نجات داد.

2 اسفند 1400

12 دریاچه شگفت انگیز برای عاشقان عکاسی در طبیعت (قسمت اول)

در سراسر جهان دریاچه های شگفت انگیزی وجود دارند که یا در جهان بی همتا هستند یا تعداد معدودی از دریاچه های مشابه آن ها در این کره خاکی وجود دارد و سوژه های بی نظیری برای عکاسی در طبیعت هستند.

1 اسفند 1400

با تعدادی از مشهورترین جاذبه های گردشگری لیما آشنا شویم

شهر لیما در کنار طبیعت بی نظیر و دیدنی خود، دارای معماری و ساختمان های بیشمار تاریخی است که از دوران استعمار اسپانیا بجا مانده اند. این شهر دیدنی و تاریخی بقدری مکانهای دیدنی دارد که بیشتر گردشگران مجبور به تمدید اقامت خود می گردند. با ما در مقاله مشهورترین...

23 بهمن 1400

20 مقصد برتر گردشگری دنیا در فهرست نهایی لونلی پلنت

انتشارات لونلی پلنت (Lonely Planet) چهار دهه پس از این که کار خود را به عنوان ناشر کتاب مقرون به صرفه قیمت راهنمای مسافر آغاز کرد، اکنون ادعا می نماید که اثر جدیدش برترین راهنمای پرطرفدارترین مقاصد گردشگری دنیا است.

22 بهمن 1400

ترمیم و مقاوم سازی مخازن ذخیره با روشی نو و به صرفه ممکن شد

روشی نو برای ترمیم و مقاوم سازی مخازن ذخیره با استفاده از مواد کامپوزیت ارائه شد که فرآیند بازسازی را به 3 ماه کاهش داده است.

17 بهمن 1400

مراکز خرید تبریز؛ معرفی چند مرکز خرید مهم تبریز

مراکز خرید تبریز کم نیستند. از آنجا که تبریز یکی از کلان شهرهای مهم ایران است و در نزدیکی ترکیه قرار گرفته، بسیاری در سفرشان به تبریز خریدکردن را در سرلیست کارهایی که می خواهند انجام دهند می گذارند. مراکز خرید لباس ترک، مراکز خرید کیف و کفش، مراکز خرید...

29 دی 1400

ابلاغ مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا در صورت تشدید آلایندگی

تهران (پانا) - استاندار تهران از اعمال مصوبات کمیته اضطرار در صورت افزایش آلایندگی هوا خبر داد.

17 دی 1400

10 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حمل و نقل روی میز وزیر

خبرگزاری خبرنگاران- معاون وزیر راه گفت: برنامه نوسازی ناوگان حمل و نقلی کشور به زودی تحویل وزیر راه می گردد که اجرای آن، نیازمند 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حمل و نقل دریایی، زمینی، ریلی و هوایی خواهد بود.

12 آذر 1400

بلندترین برج آجری دنیا در گنبد کاوس واقع شده است

مخروط ساده اما راز آلودهمچنان پایدار ایستاده، با اینکه شهر برزگ شده و خانه ها پیش رویش قد کشیده اند، اما بلندترین برج آجری جهان با غرور آنها را نظاره می نماید چرا که می داند هنوز هم باعث افتخار شهر است و هر سال مسافران زیادی به شوق او شال و کلاه می نمایند...

7 آذر 1400

خرید 175 دستگاه اتوبوس برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی

شهردار تهران گفت: برای توسعه حمل و نقل عمومی اقدامات مهمی از جمله خرید اتوبوس، برطرف مسائل اتوبوس های گازسوز بعلاوه تأمین بودجه نوسازی ناوگان تاکسیرانی در حال اجرا است.

22 آبان 1400

بالاخره آیفون 13 رونمایی شد؛ از سخت ترین محافظ صفحه نمایش با 28 درصد روشنایی بیشتر تا پیشرفته ترین دوربین 2 دوگانه با کیفیت ویدئوهای 4K

باشگاه خبرنگاران: رویداد تازه شرکت اپل برگزار گردید و محصولات تازه این شرکت به ویژه خانواده آیفون 13 پس از انتشار شایعات بسیار رونمایی شدند.

27 شهریور 1400

خبرنگاران اتمام عملیات بهسازی پوشش حفاظتی کاروانسرای ینگی امام ساوجبلاغ

کرج - خبرنگاران - سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوجبلاغ استان البرز از پایان عملیات بازسازی و بهسازی پوشش حفاظتی کاروانسرای تاریخی ینگی امام در این شهرستان خبر داد.

26 خرداد 1400

برخورد قانونی با تخریب کنندگان محوطه تاریخی نایبند

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، برخورد قانونی با تخریب کنندگان محوطه تاریخی نایبند صورت می گیرد.

28 اردیبهشت 1400

سفر خارجی بعضی ایرانیان برای تزریق واکسن کرونا

به گزارش خبرنگاران؛ سایت میدل ایست ای در گزارشی درباره سفر ثروتمندان ایرانی به خارج از کشور برای تزریق واکسن می نویسد: مردی در جایگاه جلوی تاکسی از راننده پرسید: چرا ماسک نزده اید آیا شما یکی از افراد خوش شانسی هستید که واکسن تزریق نموده اند؟ راننده تاکسی...

15 اردیبهشت 1400

خبرنگاران استادان دانشگاه پیغام نورگناوه: زمینه مشارکت مردم در انتخابات فراهم گردد

گناوه- خبرنگاران- استادان دانشگاه پیغام نور گناوه با دعوت مردم به حضور و مشارکت پرشور در انتخابات پیشرو اظهار کردند: برای بالابردن میزان مشارکت مردم در پای صندوق های رای راهکارهای عدیده ای وجود دارد که باید زمینه آنها را فراهم کرد.

26 فروردین 1400

یخبندان و آتش سوزی؛ آیینه تمام نمای سوءمدیریت بحران در آمریکا

در حالی که مقام هایی آمریکایی و امپراطوری رسانه ای متصل به آنها هنگام وقوع بلایای طبیعی در کشورهای دیگر به سرعت آنها را به ناکارآمدی یا سوءمدیریت متهم می کنند، بررسی ها حاکی است واشنگتن خود یکی از بدترین کارنامه ها را در این زمینه دارد.

17 فروردین 1400
تعداد: (45)